استفاده از محصولات متناسب با نوع پوست
آلودگیهای ناشی از محیط ، عرق، ترشحاتی چون روغن وپوسته باید پاک شوند
سیستمهای مرطوب کننده، های طبیعی پوست که ممکن است به دلایلی چون پاک کردن پوست مختل شوند می بایست توسط مرطوب کننده ها، تقویت شوند. معمولاً استفاده از مرطوب کننده وقتی بدن و صورت هنوز خیس هستند رطوبت را در روی پوست حفظ می کند.
برای جلوگیری از صدمت ناشی، از اشعه فرابنفش خورشید باید از کرم های ضد آفتاب با فاکتور بالا استفاده شود.
به افرادی که دارای پوست نرمال هستند توصیه می شود که برای جلوگیری از صدمات ناشی از اشعۀ فرابنفش خورشید ازدارو استفاده کنند.
از آنجا که مواد حاوی ترکیبات خشک کننده و الکل جاذب رطوبت هستند استفاده از آنها توصیه نمی شود.
در مورد پستهای حساس، پس از استفاده از پاک کننده های غیر صابونی، مرطوب کننده های دارای محصولات خاصی چون گلیسیرین و اسید هیالورونیک که کمبود رطوبت را کاهش می دهند توصیه می شود.
در تمام طول سال، استفاده از کرم ضد افتاب با اس، اف، پی 15 یا بالاتر برای محافظت از پوست در مقابل اشعۀ فرابنفش نوع اِی و بی، نیم ساعت قبل از خروج از منزل، توصیه می شود.
پاک کننده های مایع و ژل با اتصالات روغنی، مخصوصاً آنها که مخصوص پوستهای چرب هستند در اولویت هستند. از استفاده از صابونهای، کرمی که دارای روغن کاکائو ولانولین هستند باید خودداری شود. از مرطوب کننده ها ییکه به شکل لوسیون و دارای پایه آب و جاذب آب هستند ( هیومکتانتز) استفاده شود.
برای پوستهای چرب و جوش دار در جوانانی که در سنینبلوغ و دوران تغییرت هورمونی هستند تمیز کردن مرتب پوست توسط موادیکه دکتر تجویز کرده است بسیار مهم است.
محصولات عاری از روغن برای محافظت در مقابل آفتاب توصیه می شود.
از استفاده از صابونهای بسیار قلیایی، الکل ، برس و لیف برای از بین بردن چربی پوست به منظور جلوگیری از ظاهر براق آن، خودداری شود
تمیز کردن پوست بیش از 2 یا 3 بار در روز انجام نشود
در پوستهای ترکیبی، قسمتهای چرب پوست را منطقه تی شکل شامل پیشانی، بینی، و چانه تشکیل می دهند در حالیکه بقیه قسمتها خشک هستند.
نوع پاک کننده های مخصوص پوستهای ترکیبی، متوسط برای گونه ها و نوع خشک تر برای سایر قسمتها هستند . مرطوب کننده ای که مخصوص منطقه ای که احتیاج به آن دارد ممکن است در منطقه تی باعث تشکیل آکنه شود.